2013. január 1., kedd

237. szín: Boldog új évet!

Itthon szilveszterezünk, épp éjfél körül fejeztük be Woody Allen: Alice című filmjét. Most arra gondoltunk, az új év első bejegyzéseként írunk azokról a témákról, amikre az ünnepek forgatagában nem szakítottunk időt.

December 6-án például a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom rendezvényén voltuk: ekkor sorsolták ki a Vándorbölcsőt a jelentkező családok között, akik január-február hónapokra várják következő gyermeküket. Mi is jelentkeztünk, és bár nem sok vetélytársunk volt, sajnos nem Csabi fog ebben a bölcsőben aludni. Cserébe viszont Keresztes Ilona készített velünk egy kis interjút ami a Kossuth rádió Vendég a háznál című műsorának december 26-i adásában hangzott el.

Az Óévet mi már december 29-én búcsúztattuk, a Csík Zenekarral. Annak ellenére, hogy nekem elég kényelmetlen volt végigülni a 2,5 órás koncertet a SYMA csarnok műanyag székein, nagyon jól éreztük magunkat. :) Többek között ezt a számot is meghallgattuk, Csabi erre a számra kezdett nagyon mocorogni, nekem pedig a koncert vége felé már nagyon táncolhatnékom támadt.

Végül pedig szeretném Veletek megosztani azt a cikket, amit az utóbbi napokban olvastam. A kötődés elméletéről szól, és nekem azért tetszik, mert végre nem azt írja le, hogy miért kell mindenkinek hordoznia a babáját, az együtt aludni vele és igény szerint szoptatni, hanem azt írja le, miért fontos (rövid- és hosszú távon egyaránt), hogy egy baba életének már az első évében biztonságos kötődés alakuljon ki közte és az édesanyja között. Leírja azt is, mit is jelent ez a biztonságos kötődés, és a fent említett dolgokat csak mint eszközt említi. Mindezt pedig tudományos szemlélettel, kutatásokra, szakirodalomra hivatkozva teszi, nem csak úgy beszél a levegőbe. Nem rövid, de szerintem érdemes elolvasni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése